راهنمای کامل چنل منیجر یا مدیریت کانال‌های فروش در صنعت هتل‌داری​

قبل از چنل منیجر فرآیند رزرو آنلاین بدین صورت بود که مهمان از طریق وبسایت آژانس­های مسافرتی، هتل و اتاق مورد نظر خود را انتخاب و مشخصات فردی خود را به ثبت می‌رساند.

کاربر سمت آژانس مسافرتی درخواست ثبت اتاق هتل مورد نظر مهمان را از طریق تماس تلفنی استعلام و بعد از دریافت تأیید هتل، در پنل مهمان پیام ” ثبت نهایی رزرو اتاق مورد نظر با موفقیت انجام شد” نمایش داده می‌شد. (البته امکان عدم تأیید رزرو از سمت هتل وجود داشت و خطای اوربوکینگ بسیار اتفاق می افتاد.) 

سامانه مدیریت کانال‌های فروش هتل یا چنل منیجر راهکاری مبتنی بر تکنولوژی است که مشکلات بسیاری از هتل‌داران فعال در حوزه آنلاین را حل می‌کند.

در صورتی‌ که در حال تبلیغ اتاق‌های هتل از طریق چندین کانال آنلاین مختلف مانند آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا وبسایت خود هستید، باید مرتبا لیستی آپدیت شده از وضعیت اتاق‌ها داشته باشید تا تداخلی در رزرو اتاق‌ها به‌وجود نیاید. مدیر کانال فروش می‌تواند راهکاری مناسب برای حل این مشکل باشد.

  

تعریف کامل چنل منیجر یا سامانه مدیریت کانال‌های فروش هتل

مدیر کانال‌های فروش ابزاری است که به هتل این امکان را می‌دهد تا تمام اتاق‌ها را به‌طور همزمان در تمامی کانال های فروش (سایت‌های رزرو_ آژانس های مسافرتی آنلاین) به سیستم موجودی هتل PMS متصل شود و تمامی این کانال‌ها را مدیریت کند. در نتیجه زمانی‌که یکی از اتاق‌های هتل در یکی از وبسایت‌ها رزرو می‌شود، مدیر کانال تغییرات را به‌صورت آنی و در لحظه اعمال می‌کند. به‌همین دلیل وضعیت موجودی اتاق‌‍­ها در تمامی سایت‌ها به‌صورت خودکار آبدیت و بروزرسانی می‌شود و از خطای اوربوکینگ جلوگیری می کند.

در سال‌های اخیر رفتار مسافران به گونه‌ای شده است که ترجیح می‌دهند محل اقامت خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنند. از این‌ رو مدیریت کانال‌های فروش هتل یا چنل منیجرها برای مدیریت فرآیند رزرواسیون ایجاد شده اند.

به کمک مدیریت کانال‌های فروش مدیران هتل می توانند درصد اشغال هتل خود را به بهترین حالت ممکن برسانند. در واقع یک مدیر کانال‌ فروش هتل می‌تواند ظرفیت هتل را برای رزرو بیش‌تر و به ‌حداکثر رساندن سود، افزایش دهد.

در ادامه این مطلب تعریف، مزایا و کاربرد مدیر کانال های رزرواسیون را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

   

چنل منیجر یا سامانه مدیریت کانال‌های رزرواسیون هتل چیست؟

مدیریت کانال در صنعت هتل‌داری را می‌توان به این صورت تعریف کرد:

مدیریت کانال یک عملکرد ساده است که به استفاده از ابزار مدیر کانال برای لیست کردن اتاق‌ها و مدیریت موجودی آن‌ها در کانال‌های رزرو مختلف، اشاره دارد.

مدیریت کانال فروش همچنین می‌تواند یک استراتژی مدیریتی باشد. به‌کمک این استراتژی شما می‌توانید وضعیت عملکرد کانال‌های رزرو مختلفی که دارید را تجزیه ‌و تحلیل کنید کدام یک از آژانس های مسافرتی میزان رزرو بیش تری را برای هتل مان داشته و یا کدام یک از کانال های فروش موثر تر بوده‌اند تا در نهایت درآمد بیشتری را کسب نمایید.

به‌کمک مدیریت کانال، می‌توانید از طریق کانال‌های توزیع مختلفی که دارید، اتاق‌های خود را به سراسر کشور یا جهان بفروشید. کانال‌های توزیع مناسب برای شما ممکن است OTAها، آژانس‌های مسافرتی خرده فروش یا کانال‌های مستقیم (وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی هتل) باشند.

بنابراین مدیریت کانال‌های فروش هتل یک فرآیند است که طی آن شما می‌توانید اتاق‌های هتل و خدمات جانبی همراه آن‌را به‌سادگی و با سرعت بیشتری بفروشید.

 

استراتژی چنل منیجر سامانه مدیریت کانال‌های فروش هتل

مدیریت کانال رزرواسیون هتل فرصتی مناسب برای اجرای استراتژی‌های فروش و بازاریابی را نیز برای هتل شما فراهم خواهد کرد. یکی از اهداف اصلی هر هتل، افزایش رزرو و درآمد است. بنابراین برای تحقق این اهداف در دنیای مدرن نیاز به یک شبکه فروش دارید. این شبکه فروش باید دربرگیرنده طیف متنوعی از کانال‌های رزرو باشد تا مهمانان زیادی را به هتل شما جذب کند.

فناوری مدیریت کانال‌های رزرواسیون، شما را قادر می‌سازد تا یک شبکه قدرتمند برای هتل خود ایجاد کنید. استفاده از روش‌های دستی شما را به چند کانال محدود خواهد کرد و فقط می‌توانید تعدادی از آن‌ها را به‌طور دقیق حفظ نمایید. در این حالت، شما بسیاری از فرصت‌های سودآور رزرو را به‌راحتی از دست می‌دهید. اما به کمک یک مدیر کانال فروش هتل می‌توانید کانال‌های رزرو مختلفی را به هم متصل نمایید.

شما باید به‌عنوان مدیر هتل هر یک از کانال‌های رزرواسیون را به‌خوبی بررسی کنید و بدانید که کدام یک از کانال‌های رزرو ارزش همکاری دارند. برای مثال یکی از آژانس‌های مسافرتی آنلاین OTA)ها) ممکن است تعداد رزروهای متوسطی را برای شما ثبت کند اما از طرف دیگر تعداد کنسلی رزرو از طریق همان آژانس مسافرتی آنلاین ( OTA ) نیز زیاد باشد. در این حالت همکاری با این OTA مزایای زیادی برای شما نخواهد داشت.

جمع‎‌آوری و تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها اقدامی ارزشمند برای بررسی شرکای تجاری است. به ‌کمک تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها شما می‌توانید در مورد حفظ همکاری با کانال‌های فروش هتل بهتر تصمیم بگیرید و بهترین گزینه‌ها را برای همکاری انتخاب و حفظ نمایید.

یک مدیر کانال فروش هتل تمامی داده‌های مربوط به رزرو هتل شما را ثبت و در بخش حساب کاربری هتل ذخیره می‌کند و در پایان هر ماه، می‌توانید گزاراش ماهانه را بررسی کنید. با افزایش شبکه توزیع، این تجزیه‌ و تحلیل‌ها به بخشی حیاتی از مدیریت هتل تبدیل خواهد شد.

 

شرکت‌های ارائه مدیریت کانال‌های فروش هتل

در صنعت هتل‌داری تکنولوژی به‌سرعت در حال توسعه است. از این‌ رو در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه مدیریت کانال های فروش هتل در سراسر جهان کار می‌کنند.

برای این‌که بدانید کدام مدیر کانال برای هتل شما مناسب است باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • تعداد کل اتاق‌ها
  • نوع اتاق‌ها
  • تعداد کانال‌های متصل به هتل
  • بازار هدف هتل
  • سایر اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند. ( مانند موتورهای رزرو یا سیستم مدیریتی هتل)
  • بودجه هتل

لاماسو Lamasoo یک شرکت مدیریت کانال‌های فروش یا چنل منیجر پیشرو در ایران است. و از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین فناوری‌ها برای رفع نیازهای شما استفاده می‌کنند.

 

توزیع آنلاین اتاق هتل و مدیریت کانال‌های رزرو هتل

در حال حاضر توزیع آنلاین برای هر هتل به یک ضرورت تبدیل شده است و آژانس‌های مسافرتی آنلاین برای هتل‌دارانی که دیگر نمی‌توانند اتاق‌های هتل خود را بفروشند، به یک ضرورت تبدیل شده‌اند.

OTAها یا آژانس‌های مسافرتی آنلاین نمونه‌ای از کانال‌های فروش آنلاین هتل‌ها است که مهمانان قبل از رسیدن به اتاق هتل از آن‌جا عبور می‌کنند. وبسایت هتل شما نیز یک کانال فروش است.

وبسایت هتل در مقایسه با OTA یک کانال کوتاه است چون منجر به فروش مستقیم اتاق به مسافر می‌شود. کانال‌های طولانی‌تر ممکن است شامل عبور از آژانس‌های مسافرتی آنلاین، آژانس‌های مسافرتی عمده فروش یا خرده فروش و مورادی از این قبیل باشد.

 

تعدادی از کانال‌های توزیع هتل عبارتند از:

  • آژانس‌های مسافرتی آنلاین: آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا OTAها موثرترین کانال برای هتل‌هاست. OTAها هتل شما را در معرض دید بازدیدکنندگان و مسافران زیادی قرار می‌دهند. در نتیجه مسافرانی که تاکنون شما را پیدا نکرده باشند، به‌راحتی به‌کمک OTAها می‌توانند با هتل شما آشنا شوند و اتاق رزرو کنند.
  • عمده‌فروشان: عمده فروشان برای خرید اتاق با هتل‌ها قرارداد می‌بندند و سپس اتاق‌های هتل را به آژانس‌های مسافرتی می‌فروشند.
  • متاسرچ: متاسرچ یا ابرجستجوگر به نوعی جستجوی پیشرفته گفته می‌شود که به مسافران این امکان را می‌دهد تا نرخ اتاق‌های هتل را از OTAهای مختلف با هم مقایسه کنند.
  • سیستم توزیع جهانی: سیستم‌های توزیع جهانی یا GDS در سراسر جهان معاملات مربوط به سفر را ارائه می‌دهند. به کمک این سیستم به راحتی می‌توانید پروازها و هتل‌های مختلفی را رزرو کنید.

 

زمانی‌که تصمیم می‌گیرید از کانال‌های مختلفی برای دسترسی به بازار جدید استفاده کنید و میزان رزرو هتل خود را افزایش دهید، به استراتژی‌های مختلف و مدیریت بهتری نیاز خواهید داشت.

بنابراین شما باید مشخص کنید که:

  • چه کانال‌هایی برای شما ایده‌آل است؟

  • می‌خواهید از چند کانال استفاده کنید؟

  • پروفایل‌تان را چگونه بهینه می‌کنید؟

  • چند مدت یک‌بار نرخ اتاق‌های هتل را تنظیم می‌کنید؟

  • قصد انجام چه تبلیغاتی را دارید؟

  • چگونه با رقبای خود مبارزه خواهید کرد؟

  • چه خدمات بیشتری را در کانال مستقیم خود ارائه می‌دهید؟

پاسخ هر یک از این سوالات برای هر هتل متفاوت و یکتاست. بنابراین باید برای اجرای استراتژی‌های خود برنامه درستی داشته باشید و بدانید که به چه ابزارهایی نیاز دارید.

به‌همین دلیل است که مدیران کانال به یک بخش اساسی از استراتژی‌های توزیع آنلاین هتل‌ها تبدیل شده است. برای مثال، در صورتی‌که بخواهید نرخی جدید اعلام کنید باید چندین ساعت وقت بگذارید تا نرخ جدید را به کانال‌های مختلفی که دارید، اعلام نمایید. درحالی‌که یک مدیر کانال تنها با چند کلیک ساده می‌تواند این کار را انجام دهد.

 

۵ نکته کلیدی در مورد چنل منیجر یا سامانه مدیریت کانال‌های فروش در صنعت هتلداری

  • مدیر کانال ابزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام اتاق‌های خود را به‌طور همزمان در همه سایت‌های رزرو خود بفروشید.
  • یک مدیر کانال می‌تواند ظرفیت هتل را برای جذب رزرو و به حداکثر رساندن سود، افزایش دهد.
  • کانال‌های توزیع آنلاین ممکن است شامل OTAها، آژانس‌های مسافرتی خرده فروشی، متاسرچ، سیستم توزیع جهانی یا کانال‌های مستقیم باشند.
  • فناوری مدیریت کانال شما را قادر می‌سازد تا یک شبکه گسترده فروش برای هتل خود ایجاد کنید.
  • مدیران کانال در حال تبدیل شدن به یک بخش اساسی از استراتژی‌های توزیع آنلاین هتل هستند.

 

چگونه می‌توان از مدیر کانال رزرو هتل برای بهبود کسب‌وکار استفاده کرد؟

مدیریت کانال رزرو این امکان را به شما می‌دهد تا وظایف مختلفی را مدیریت کنید و در قبال آن رزرو و درآمد بیشتری نیز داشته باشد. همچنین شما را قادر می‌سازد تا برای کسب‌وکار هتلی خود برنامه ریزی طولانی مدتی نیز داشته باشید.

 

مزایای استفاده از چنل منیجر برای هتل:

  • افزایش رزروهای آنلاین

در حالی‌که رزروهای تلفنی و مسافرتی در حال کاهش است، رزرو آنلاین همچنان سیر صعودی خود را طی می‌کند. چنل منیجر (سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل) این امکان را به هتل شما می‌دهد تا به کانال‌های آنلاین بیشتری متصل شوید. کانال‌هایی (آژانس‌های مسافرتی) که مسافران بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • افزایش درآمد هتل

باتوجه به این که چنل منیجر به‌صورت همزمان نرخ‌ها اتاق را در همه کانال‌ها به اشتراک می‌گذارد و به‌صورت خودکار آپدیت می‌کند، رزروها سریع‌تر پذیرفته می‌شوند. علاوه‌بر این، از طریق سیستم مدیریت کانال فروش می‌توانید داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا نرخ‌های بهینه‌تری داشته باشید و از کانال‌های پردرآمدی استفاده کنید. به‌همین دلیل درآمد کلی هتل نیز افزایش خواهد داشت.

  • کاهش ریسک رزرو بیش از حد (Over Booking)

بدون چنل منیجر رزرو هر هتل باید موجودی‌های خود را بین کانال‌های مختلف تقسیم کند. چنین سیستمی ممکن است منجر به رزرو بیش از حد شود. همچنین از آن ‌جایی‌ که به‌روز رسانی خودکار نیز وجود ندارد قطعا هتل با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. سیستم مدیریت کانال‌های فروش به‌صورت خودکار موجودی اتاق‌ها و نرخ آن‌را به‌صورت آنی به‌روزرسانی می‌کند و از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.

  • افزایش آگاهی از برند هتل

یک چنل منیجر یا مدیریت کانال رزرو هتل قدرتمند به صدها کانال رزرو دسترسی دارد. در نتیجه حتی مسافرانی که تا به حال با نام برند هتل شما آشنا نشده‌اند نیز می‌توانند هتل شما را ببینند و حتی اتاق رزرو کنند.

  • افزایش رزروهای مستقیم هتل

این مزیت ممکن است غیر منطقی به‌نظر برسد اما باید بدانید که کاملا درست است. زمانی‌که مسافران از طریق کانال‌های مختلف با هتل شما آشنا می‌شوند، قبل از رزرو به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد هتل هستند. در نتیجه به وبسایت اصلی شما مراجعه می‌کنند. به همین دلیل ممکن است برای رزرو اتاق به‌صورت مستقیم از طریق سایت شما اقدام کند.

  • حذف فرآیندهای دستی

درج اطلاعات به‌صورت دستی خسته کننده و زمان‌بر است. به کمک هتل چنل منیجر یا سیستم کانال‌های فروش هتل می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و بازدهی بیشتری داشته باشید.

  • ایجاد یک سیستم یکپارچه

چنل منیجر (سامانه مدیریت کانال‌های فروش هتل) به‌جای به‌روزرسانی اطلاعات در چندین شبکه خارجی می‌تواند سیستم مدیریت هتل، سیستم رزرو مرکزی، سیستم مدیریت درآمد و موتور رزرو هتل را با هم ادغام کند تا یک سیستم کنترل یکپارچه برای تمام فعالیت‌های هتل داشته باشد.

  • تبدیل شدن به یک بستر تجاری قدرتمند

یک سامانه مدیریت کانال‌های فروش هتل خوب امکان دسترسی به داده‌ها را در همه سیستم‌ها و کانال‌ها فراهم می‌کند. به کمک تجزیه و تحلیل داده‌ها شما می‌توانید تشخیص دهید که کدام کانال‌ها یا اتاق‌ها عملکرد بهتری دارند. در نتیجه به طور مداوم می‌توانید استراتژی کسب‌وکار خود را به‌روز کنید.

  • کاهش اعتماد به کانال‌های رزرو سنتی

از آن‌جایی‌که به کمک رزرو آنلاین دیگر نگران پر شدن اتاق‌ها نیستید، می‌توانید موجودی خود را در کانال‌های رزرو سنتی کم کنید. در نتیجه اتاق‌های بیشتری برای ارائه در سایت‌های رزرو آنلاین خواهید داشت.

  • آگاه‌سازی راحت‌تر

استفاده مدیران از چنل منیجر باکیفیت بسیار راحت‌ است. از طرفی هتل‌ها نیز چندین کارمند در بخش رزرواسیون دارند که از سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل استفاده می‌کنند. بنابراین تمامی افراد در مورد تغییر نرخ اتاق‌ها، رزرو اتاق یا مواردی از این قبیل به‌راحتی آگاه خواهند شد.

 

دیگر سیستم‌های قابل استفاده به‌همراه چنل منیجر رزرو در هتل

هتل‌ها سیستم‌های مختلفی برای مدیریت دارند. برخی از این سیستم‌ها با اتصال به چنل منیجر سودمندتر خواهند بود یا حتی ممکن است تأثیرگذاری مدیر کانال را نیز افزایش دهند. از این‌رو یکپارچه سازی بین سیستم‌ها تأثیر زیادی بر روی حفظ دقت و عملکرد بدون نقص هتل شما خواهد داشت.

برخی از این سیستم‌ها عبارتند از:

  • نرم افزار مدیریت هتل‌داری PMS

نرم افزار مدیریت هتل‌داری PMS دربرگیرنده تمام اقداماتی است که برای مدیریت هتل انجام می‌گیرد. اقداماتی نظیر مدیریت رزرو، ورود/ خروج، پروفایل‌های مهمان، نگهداری، دردسترس بودن و غیره.

زمانی‌که نرم افزار مدیریت هتل‌داری PMS با یک سیستم مدیریت کانال‌های فروش ادغام می‌شود، ارتباط دو طرفه خواهد بود. بنابراین دیگر اطلاعات یکسانی بیش از یک‌بار در سیستم‌های مختلف وارد نخواهد شد.

  • موتور رزرو آنلاین

موتور رزرو آنلاین امکان پذیرش مستقیم رزرو از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی را ساده‌تر خواهد کرد. زمانی‌که از سیستم مدیریت کانال‌های فروش یا هتل چنل منیجر استفاده می‌کنید، موتور رزرو نیز به‌عنوان سایت‌های شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود. بنابراین می‌توانید به‌راحتی عملکرد آن را ردیابی کنید، نرخ‌ها را به روزرسانی نمایید و موجودی‌های دقیق را حفظ کنید.

  • ابزار هوشمند قیمت گذاری

با استفاده از ابزارهای هوشمند قیمت گذاری شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نرخ اتاق‌ها بهینه شده و درآمد نیز به حداکثر میزان ممکن رسیده است. این سیستم برای ردیابی رقبا و تغییرات بازار براساس عرضه و تقاضا نیز استفاده می‌شود. بنابراین با استفاده از این ابزار و ادغام آن با سیستم مدیریت کانال‌های فروش می‌توانید نرخ‌هایی رقباتی تعیین کنید.

مزایای استفاده از هتل چنل منیجر (سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل)

شاید تصور کنید که پرداخت یک هزینه جداگانه برای استفاده از سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل و پرداخت هزینه کمیسیون به OTAها در کنار سایر هزینه‌هایی که دارید، منجر به کاهش درآمد شما خواهد شد. اما باید بدانید که تأثیر مثبت هتل چنل منیجر بر روی بهبود درآمد هتل‌ها ثابت شده است.

برای مثال در صورتی‌که شما اتاق‌های خالی زیادی داشته باشید، سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل می‌تواند با ساده‌سازی فرآیندهای مدیریتی، میزان رزرو و درآمد کسب‌وکار شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

در صورتی‌که برای استفاده از سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل مردد هستید، از خودتان بپرسید که آیا نتایج زیر برای کسب‌وکار هتلی شما تا چه حد ارزشمند خواهد بود:

  • دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف مدیریت و هماهنگی شبکه‌های خارجی کنید.
  • به‌طور قابل توجهی زمان کمتری را برای به‌روزرسانی داده‌های مربوط به موجودی اتاق‌ها اختصاص خواهید داد.
  • هنگام تنظیم نرخ و در دسترس بودن اتاق‌ها هیچ‌گونه خطای انسانی وجود نخواهد داشت.
  • افزایش آگاهی از برند هتل
  • افزایش اشتغال و درآمد هتل
  • شفافیت بیشتر در مورد داده‌های رزرو و عملکرد کانال‌های فروش
  • یکپارچه‌سازی دوطرفه سیستم‌های موجود در هتل PMS
  • ایجاد یک بستر توزیع واحد، قابل اعتماد و پایدار

 

نحوه انتخاب چنل منیجر یا سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل

همان‌طور که گفتیم سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل زیادی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها برای هتل‌های کوچک مناسب هستند. در حالی‌که برخی دیگر از سیستم‌ها به اندازه‌ کافی مقاوم هستند که بتوانند هتل‌های بزرگ را اداره کنند.

بنابراین در صورتی‌که قصد دارید یک سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل مناسب انتخاب کنید باید پاسخ سوالات زیر را پیدا کنید:

آیا می‌توان سیستم مدیریت کانال‌های فروش را با سیستم مدیریت هتل PMS ادغام کرد؟

آیا رابط کاربر پسندی دارد؟

آیا تیم پشتیبانی قوی و آموزش کافی ارائه می‌دهد؟

آیا از مدل موجودی تلفیقی استفاده می‌کنند؟

آیا گزارش‌دهی جامع به‌عنوان بخشی از سیستم تعریف شده است؟

آیا می‌توان آن ‌را با موتور رزرو آنلاین ادغام کرد؟

آیا تمامی موجودی‌های هتل به‌صورت خودکار به‌روز خواهند شد؟

نصب این نرم‌افزار چند مدت طول می‌کشد؟

آیا این نرم افزار از چندین کاربر پشتیبانی می‌کند؟

امکان استفاده رایگان برای مدت محدود وجود دارد؟

مدل قیمت گذاری چگونه است؟

 

سیستم مدیریت کانال‌های فروش هتل: قیمت گذاری، تنظیم، آموزش و پشتیبانی

در صورتی‌که قصد پیدا کردن یک سیستم مدیریت کانال فروش برای هتل خود را داشته باشید، باید عوامل مختلفی را بررسی کنید.

برخی از ملاحظات عبارتند از:

 

قیمت

اگر یک هتل‌دار مستقل هستید، میزان بودجه مدنظرتان تأثیر زیادی بر روی تصمیم گیری شما خواهد داشت. البته ناگفته نماند که مدل قیمت گذاری هر یک از سیستم‌های مدیریت کانال رزرو می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آن‌ها ممکن است همانند OTAها کارمزد دریافت کنند. درحالی‌که برخی دیگر نیز ممکن است به ازای هر کانال متصل هزینه‌ای جداگانه دریافت نماید. بنابراین شما بر اساس نوع قیمت گذاری می‌توانید بودجه هر ماه خود را تنظیم کنید.

برای اطلاع از روش و نحوه قیمت گذاری خدمات مدیریت کانال لاماسو کلیک کنید.

 

راه‌اندازی و آموزش

اکثر سیستم‌های مدیریت کانال فروش هتل یک دوره آموزشی رایگان ارائه می‌دهند. طی این دوره سیستم مدیریت کانال فروش هتل‌تان راه‌اندازی خواهد شد و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنید. می‌توانید چندین نفر از کارکنان را برای شرکت در دوره آموزشی رایگان انتخاب کنید. بسته به شرایط آموزش می‌تواند گروهی یا به‌صورت جداگانه باشد. در حالت کلی دوره‌های آموزشی بیشتر از چند روز طول نمی‌کشند.

 

پشتیبانی

یک سیستم مدیریت کانال فروش هتل برای حل مشکلاتی که اتفاق می‌افتد باید پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته داشته باشد.